Gyakorlatilag egy kisebb csoda van születőben. Pár tehetséges fiatal élete álma valósult meg idén, mikor a Kickstarterre felrakott játékuk az első célhoz képest gyakorlatilag tízszeres fölényt hozva zöld utat kapott a társasjátékos közösségtől. A Trickerion azonban nem csak azért tölt el minket büszkeséggel, mert hazánkfiai készítették, hanem azért is, mert a siker valóban megérdemelt – egy rendkívül átgondolt, szórakoztató és kellemes tematikájú eurogame-et kapunk majd októberben a pénzünkért.

old

A készítők (fenti kép) azonban nem csak témát választottak jól – hiszen a bűvészet önmagában nem biztos, hogy eladná a játékot -, de olyan célokat és körítést is adtak a Kickstarter kampányhoz (pl.: Youtube-csatorna a játékban található bűvésztrükkökkel!), hogy az egyszeri gémer legszívesebben minden egyes cél elérésénél tovább támogatná a projektet a mihamarabbi következő cél miatt.

Az egész azonban nem érne semmit, ha maga a játék egy felfújt lufi lenne, de jelen esetben nem kell csalódnunk. Nemrég volt szerencsém kipróbálni a prototípust, így pár mondatban megosztanám a szinte minden szakmaiságot nélkülöző, teljesen hobbijátékosként feltoluló első benyomásaimat.

board-fullAmi kipakolásnál rögtön feltűnhet, az a játék helyigénye. Önmagában a tábla sem az az aprócska, de a játékosoknak kiosztott saját akcióikra szolgáló tábla is foglalja helyet, de hogy még tovább bonyolítsuk a dolgot, a segédeinket felvonultató karaktertáblák még szintén ide jönnek mellé.

Ezzel le is tudtuk volna a negatívumokat a játékkal kapcsolatban, de ezen a ponton játékmesterünk Dani (ezúton köszönöm neki és az Andurilnak a lehetőséget a kipróbálásra!) felhívta a figyelmünket arra, hogy ezt az apróságot – sok másik dologgal együtt – tesztelés közben már jelezték a készítőknek, akik megfogadva tanácsukat a lehetőségekhez képest egy kicsit átrendezik-csökkentik a játékteret.

board
Amit még játék közben hibának róttam fel, az a már-már nagyon puritán jelzők használata, de hazaérve a Kickstarter oldalra felnézve máris megláttam az elképzeléseimmel teljesen megegyező meeple-öket a Legend Boxban… Ez is pipa.meeple-newA játékmenet elsőre talán túl sok információt tartalmaz a magamfajta kocagémernek, de hosszabb elakadások vagy holtpontok nincsenek, az első körön túljutva szinte minden világos lesz. Ettől függetlenül a játék nem egyszerű, több forduló után is tartogathat meglepetéseket, de a hosszútávval sincs baj, hiszen a különböző kiegészítőkkel még nagyobb mélységet adhatunk az amúgy is komplex Trickerionnak.

A stílus egyébként a számomra most nagyon kedvelt worker placement (mondom új vagyok a társasjátékok világában, na 😛 ), de minden egyes elemében vannak olyan csavarok, amivel üdítően feldobták a sokaknál unalomig ismert alapanyag vásárlást vagy éppen a munkásfelvételt.

vs

Elsőre négyen pontosan 3 óra alatt végeztünk a játékkal (+1 óra szabálymagyarázat), de itt Dani ismét megnyugtatott minket, szerinte ugyanis ezzel kb. az egyharmadát láttuk a Trickerionnak, hiszen rögtön az első kiegészítő (Dark Alley) megvariálja az amúgy sem túl nyugodt játékmenetet és ha időben nem is, de mélységben tovább fokozódik a játék.

Alapvetően minimális konfrontációval dolgozik a Trickerion (elviszik a kinézett trükköt vagy alapanyagot előled), de kommunikáció annál több van benne. Mi legalábbis folyamatosan kommentáltuk az eseményeket, vártuk az előadást, nézegettük kinél milyen trükk van… Ráadásul ezeket a trükkökket össze is tudjuk kötni, ilyenkor aki szerepel abban az előadásban, az megkapja érte a jutalmat, így folyamatosan kapcsolatban vagyunk egymással.

10904423_936039526448341_1818611575534595901_o

Holtidő egyedül a kör elején a kártyáink lerakásánál lehet pár hosszúra nyúlt másodperc, de ennyi taktika kell is, valamint ebben az időben én például a gyönyörűen megrajzolt sok apróságot felvonultató táblában és kiegészítőkben leltem megnyugvást. 🙂

Igazából ki lehetne még térni rengeteg apróságra, csavarra, a kiegészítőkre, de jó bűvész módjára a Trickerion sem fedi fel minden titkát elsőre, másrészt szerintem már ennyiből is nyilvánvaló, hogy aki alapból nem viszolyog a bűvészes témától, annak kötelező lesz októberben megvennie a játékot. Nem fogtok csalódni, abban biztos vagyok.

Zehy